sobota, 3 maja 2014

Placek ziemniaczany


Placek ziemniaczany to danie od zawsze znane, jednak ja robię je nieco inaczej. Ponieważ opętana jestem manią na punkcie warzyw, a za niedługo planuje rozpocząć tylko i wyłącznie zdrowy tryb żywienia, wszędzie ostatnio dodaje warzywa- każda ilość dozwolona.


Składniki:

  • Ziemniaki
  • Marchew
  • Pietruszka
  • Vegeta
  • Biały pieprz
  • 2 Jajka
  • Mąka pszenna
Sposób przygotowania:
  • Ziemniaki, marchew i pietruszkę obieramy i kroimy w spora kostkę. Ilość warzyw zależy od was, ale ja daje je w prawidłowości: ziemniaki-marchew-pietruszka 2-1-1, co oznacza, że na 500 g ziemniaków dałabym 250 g marchwi i 250 g pietruszki. 

  • Wszystkie warzywa mielimy, ale w maszynce do mięsa, żeby masa nie stała się papką...


  • Do zmielonych warzyw dodajemy dwa jajka, biały pieprz, Vegetę do smaku i dwie łyżki mąki pszennej- im mniej mąki tym ciasto powinno być lepsze... ;-)

  • Placki smażymy na mocno rozgrzanym oleju, żeby nie wsiąkły zbyt wiele tłuszczu- na średnim ogniu. Ja dla przykładu pokazuje zdjęcie ze smażenia na patelni 32 cm, co pokazuje, że mój "placuszek" miał około 26 cm średnicy ( przygotowywałam go pod sos, więc musiał być spory ). Smażymy z obydwu stron na brązowo. Na drugą stronę obracamy dopiero kiedy górna warstwa jest zastygnięta. 


Smacznego !!!

3 komentarze:

  1. Te powiedzonko ,,zdrowo,, a w wielu przepisach Vegeta stoi w wielkiej sprzecznośći.Wystarczy przeczytać sam skład vegety sama chemia.A jest tyle naturalnych ziół i innych przypraw,którymi warto zastąpić tą chemię...

    OdpowiedzUsuń