czwartek, 24 kwietnia 2014

Kurczakowe kąski


A to kolejny przepis... Uwielbiam chrupiące kąski, które można kupić w sklepach, to znaczy fix, którym obtaczamy kurczaka. Postanowiłam nieco urozmaicić ten przepis jednak bez udziału wspomnianego fixu.
Tak tez powstał przepis na moje kurczakowe kąski...


Składniki:

  • 3 pojedyncze piersi z kurczaka
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego typu greckiego
  • 3 łyżki śmietany 12 %
  • Przyprawa złocista do kurczaka
  • Płatki kukurydziane
  • Krakersy
Sposób przygotowania:
  • Przygotowujemy marynatę z jogurtu, śmietany, przyprawy do kurczaka (całej paczki). Piersi kroimy na średniej wielkości kawałki, mieszamy z marynatą i wstawiamy na około 2 godziny do lodówki.
  • W międzyczasie przygotowujemy panierkę, miażdżymy płatki kukurydziane z krakersami (w proporcji 1:1), tworząc w ten sposób coś na kształt bułki tartej. Nie muszą być składniki zupełnie drobne, kilka kawałków może zostać większych... Kolejno wyciągamy kąski z marynaty i obtaczamy dobrze w panierce. Ja dla ułatwienia nabijałam je sobie na patyki do szaszłyków.



  • Kąski pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 st, układając je na papierze do pieczenia. Po pól godziny kąski są już dopieczone, ale ciągle mocno soczyste, ja piekę je około 45 minut, wtedy są dobrze wypieczone, mięciutkie...

Smacznego !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz